Göteborg resa och jobiga tankar med svåra beslut...

Igår kom Daniel hit på kvälle, vi kika på tv o umgick.. gick o la oss i rätt okej tid faktiskt :) Mysigt att vakna med honom o savannah.. vaknade av att dom låg vakna o pratade :) ja, en verkligen bra start på dagen! Sen gick jag o savannah upp och åt frukost och åkte med bussen till stan.. jag skulle på besök till läkaren.. lämna Nova till min förra granne som ska passa henne :) Fick ett läkarintyg på att jag ska sätta i en hormonspiral, hoppas att det kommer fungare.. mer barn ska jag inte ha nu, men gärna i framtiden under bra förhållanden :)
Sen åkte jag o savannah tåget ner till göteborg.. första gången jag o savannah åker tåg.. det gick sååå bra.. Savannah var så duktig. :) Dock lite svårt med på och avstigningar, men det var snälla människor som hjälpte till :) Sen mötte Heidi oss på stationen, med underbara Ganja.. jag sa "ganja" och hon hörde direkt, och gladare hund får man leta efter, det värmde i hjärtat <3 älskar min Ganja-gris.. =)
Sen åkte vi spårvagn till Heidi.. Savannah tyckte jätte mycket om Ganja, satt i hnnes korg o "Klappa", åt på hennes öra osv hihi.. och skratta så hon kikna när ganja nös osv haha.. Savannah tyckte även om Baccus som är Heidis valp på 6månader :) Hundar är kul! Vi tog även en sväng på backaplan innan ja o savvis åkte hem :)
Vi satt o sjung o mös på resan hem.. sen hämtade mamma oss på stationen i öxnered.. erica o sebastian var med i bilen med.. så åkte vi till mamma en sväng o prata o savannah busa och åt gröt :) Sen slocka hon i sin säng på en halv sekund och inte ett pip.. hahaha.. en trött tjej :) Och jag sitter här i soffan o tankarna snurrar...
suck.. ja detta om hundar...

Nova, min älskade underbara hund.. hon är en del av mig.. hon har funnits i hela mitt liv.. den snällaste hunden man kan hitta, lätt på alla sätt.. tuff, ingen hindrar henne, hon hänger på allt.. älskar livet.. simma efter pinnar, busa i skogen, träna, leka, ja allt är kul :)
MEN.. hon har sin allergi, kliar o kliar sig, biter sig i tassarna, gnider nosen.. vissa dagar e de bättre, vissa är hemska, ibland kan hon gnälla av frustration.. hon ligger ofta o biter sig.. Hon har ätit kortison i fem år. detta är jätte jobbigt.. egentligen är det nog egoistiskt av mig att ha henne kvar, men jag kan inte ta bort henne, hur ska jag klara av det? min bästa vän.. hon skulle fattas mig för alltid.. hur tar man ett sånt beslut?
Alla runt mig anser att det nog är bäst, men jag klarar det inte.. men jag kanske borde??

Ganja.. henne älskar jag med, hon är en underbar hund.. så snäll och tillgiven, lättsam.. lugn och stabil.. älskar livet.. hon är en hund man helt kan lita på.. har även haft henne i stort sett hela mitt vuxna liv, och hon är en stor del av mig..
MEN.. hon hatar katter, hon gör utfall emot dom, och hon är ju såååå stark.. hon är stisiig, och nervös, och inte så "tuff".. detta är jäte jobigt...Men förmodligen kan man få detta att bli bra... och då hade de vart en perfekt hund..

Så... ska jag ta bort nova, fokusera på Ganja? Eller ska jag låta Ganja vara kvar hos Heidi och ha Nova så länge som möjligt? har ju även Gucci, men känner inte att tiden räcker till en unghund, och Gucci kräver mycket än så länge.. bättre att ta en valp längre fram i så fall..Eller?? Är det just nu Nova eller Ganja.. känns inte som jag klarar båda just nu heller..eller?? jag har ju gjort det, jag fixade båda, kan jag det igen?? vad gör jag?? det är ju mina älskade hundar....

Vem är jag att bestämma? vem är jag att leka gud? varför ska jag behöva ta dessa beslut?? men jag vet att jag måste..

pratade med en hunddressör idag, jätte duktig.. hennes råd om nova var väl typ samma som allas, att hon nog har dte väldigt jobbigt och att jag borde tänka på hennes bästa.. jaha vad är det då??? NEEEEJ säg det inte så jag kan skjuta på det lite till.. en dag till, en vecka, ett år.. tio år.. för evigt.. helt.. tack...
(hon föreslog att jag skulle skirva upp under tex två veckor hur nova kliar sig osv o sen se tillbaka på det så kanske de skulle vara lättare) Lättare??? det kan aldirg vara lätt????!
Vi pratade även om Ganja, hon sa att jag ska köpa en halti till henne och ha i tre veckor, detta skulle tydligen göra att Ganja inte kunde göra som hon gör mot katter och jag skulle få kontroll, sen efter tre veckor skulle jag ha både halti o kedja, o sen bara kedja.. hon sa att det skulle gå att fixa.. att det problemet var något som kunde bli bra.. På henne lät det verkligen som att det skulle gå, och hon verkade säker i sin sak.. Hon ansåg att ganjas problem var hanterbara o att det gick att lösa.. gör det det?? hon sa att jag skulle vara mer bestämmt och trygg, jag var det förr, sen tappa jag kontrollen, jag måste få tillbaka den.. det blev fel när andra tog på sig att ta ganja, då tappa jag det jag hade.. =(

Nova är en stor del, jag tror även min familj tycker bäst om henne.. men samtidigt tror jag dom tycker mycket om Ganja med, och jag tror att bara de hade blvit bättre vid promenader så skulle dom känna sig bättre med henne.. Men de känns som ja sviker dom med om jag tar bort Nova, gör jag det??
Ibland undrar jag vad dom egentligen tycker.. önskar dom sa något.. önskar dom sa "ta bort nova, du fixar detta med Ganja" eller något.. jag är så osäker, behöver speciellt styrka från min mamma, men hon säger inget, hon är bara tyst.. antaglige vill hon att jag ska fatta ett beslut, men jag kan inte.. önskar hon kunde hjälpa mig...

Ohh jag blir galen..hur vet jag vad som är bäst??? hur ska jag göra.. känns som jag måste fatta ett beslut o sen stå fast vid det!!! att tänka fram o tillbaka är sååå jobbigt... =(

Kommentarer
heidi

hur kan man bara ljuga så mycket som du gör?savanna satt inte i någon korg och tuggade på ganjas öra för hon var inte i närheten av ganja alls.hon låg i vagnen och sov och sen satt hon i ditt knä.inte ens du brydde dig om ganja så varför ljuga?och hon ganja blev knappast glad när du kom och det vet du,hon blev bara nervös när du var i närheten.hemma hos oss så gick inte ganja i närheten av dig så varför ljuga för att få det till att låta bättre.att du inte inser sanningen emelie,och den är att du ska inte ha djur och snart så har du inga heller.hur kan du bara med att sitta och ljuga ihop historier om både hundar och barn?ganja var knäckt i flera dagar efter att du hade varit här och det vet du också om.så vet du egentligen vad sant och ärlig är?fundera lite på det om du kan,du vet förmodligen inte ens hur det stavas.

2011-06-21 @ 09:44:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback