Lördag kväll

hejhej.. ja jag har vart dålig med att uppdatera, vilket jag ju sagt att jag inte skulle vara.. men tankarna har vart på annat håll..

ja vad ska jag berätta.. dagarna flyter på :) Savannah är närmare 7 månader nu, stora tjejen ju!! När hon blev 6 månader kom mamma,pappa, erica (sebastian som är ericas kille) och mormor o morfar hit och åt middag o tårta, Savannah fick lite fina presenter med :)
 Jag o Savannah har vart på babysim och babyrytmik så ofta vi kunnat, det är roligt och Savannah tycker det är kul med de andra barnen :)
Vi har även träffat Angelica o Xander som vanligt, Savannah blir så glad när hon träffar dom =)
Har spenderat tid med familjen med :) Men tyvärr är de lite knas mellan mig o syrran sen i onsdags, jätte jobbigt..
så här.. hon ringde mig o frågade om hon skulle be sin skolkamrat att köpa med en matstol till Savannah samt några plast saker från ikea för hon skulle dit. Jag sa givetvis ja, och det kändes bra. Vi pratade på att vi skulle hämtat det förra lördagen med det blev inte så.. vi skulle göra de på onsdagen i samband med babysim som hon skulle följa med på. det hela kosta 204kr.. när jag kom till mamma för att möta erica så frågade hon om jag hade pengar med mig, ja givetvis sa jag, 210kr hade jag med mig såklart :) Erica blir jätte sur, och anser att jag ska ta ut 100kr till bara för att dom handla de åt mig.. HELT SJUKt!!! Man lämnar väl givetvis vad de kosta och tackas så jätte mycket.. men hallå, inte ska jag väl betala hundra kronor bara för att dom köpte med sig en stol till mig när dom ändå skulle dit =/
Det hela sluta med att jag åkte själv till babysim. Mamma sa att hon tyckte det var dåligt av erica.. och sen åkte erica därifrån.. Sen dess har hon inte hört av sig till varken mamma eller mig.. hmm.. jag fattar inte grejen =/
jaja.. det är väl bara o vänta ut henne då... hoppas att hon inser att hon gjort fel o ber om ursäkt..
saknar henne ju...

sen har jag ytterligare problem med detta med hundar.. nu är det Gucci.. ja heidi hämta ju henne för att jag satt ut en annons om avlastning, men inte ville sälja henne utan bara lämna bort henne tillfälligt.. Sen satte jag lite press på heidi att antingen får hon köpa gucci eller så lämna tillbaka henne.. ja då bröt helvetet loss.. först skulle hon lämna henne tillbaka, sen enbart om jag betalade henne massa tusen.. och sen vägrade hon alls..
Hon skrev långa långa sms med elaka saker.. och sa att jag aldirg kommer få tillbaka gucci..
sen har hon bakom min rygg ändrat sig till ägare till henne i jordbruksverket, med det är inget bindande avtal pga att då måste det finnas underskrift från mig..
Hon tror helt seriöst på att hon ska få behålla Gucci.. jag har ju givetvis anlitat advokat.. det gäller att bevisa att man har rätt.. jag kan bevisa att jag är uppfödare, att jag har stamtavlan, att jag stått som ägare, mail kontakt där hon säger att hon förstår att det inte är ett köp osv..
men hon kan inte bevisa något.. för att hon ska ha rätt till Gucci krävs ett avtal med båda våra underskrifter, vilket inte finns..
Men det tar såååå mycket energi att hålla på, det är såååå tröttsamt.. jag hoppas det löser sig..
Hoppas Gucci kommer hem, för då finns det ett hem som väntar på henne :)

Idag gick jag o patrik en promenad med Ganja o Chilla, Patrik är Chillas nya ägare :) Kul att vi har bra kontakt. Givetvis var Savannah med också :) Det gick toppen bra med hundarna :)

Savannah tycker mycket om att gunga :) Hon fick en gunga av mina föräldrar i 6mån present som pappa hängt upp här på uteplatsen.. så det är perfekt att bara kunna öppna dörren :)
Hon försöker krypa, står på alla fyra o gungar, sen ramlar hon ner på mage, haha.. bakåt o runt tar hon sig lätt, men inte framåt.. och det tycker hon är frustrerande... hoppas de släpper snart :)
Hon har även kommit i separationsfasen tror jag, så länge hon ser mig är det bra, men går jag utom synhåll så skriker hon direkt och blir jätte ledsen =( det är lite jobbigt.. men det är ju en fas :) Hon vill gärna sova i min säng, och jag får ligga o låtsas sova så hon somnar.. på kvällarna går de ofta bra med att hon somnar i sin säng :) men på dagen så vill hon att jag ligger bredvid henne.. eller så är det bara jag som ger upp för lätt o låter henne få sin vilja igenom haha =P
Hon har även kommit på att man kan skrika.. hon kom på det när hon var ca 3mån.. och nu igen.. så hon kan skrika.. bara skrika.. och när man tittar på henne så skrattar hon haha.. hon tycker det är kul :)
Hon tycker även att se sig i spegeln är kul, då spritter de i hela kroppen o ett jätte leende :)

Savannah har världens härliagste skratt.. och hon är en väldigt glad tjej.. oftast nöjd med livet :)

Hon reagerade på gluten igen.. så med samråd med läkaren så ska jag inte ge henne detta på 2månader.. för att sen ge henne och se hur reaktionen blir då..
Dom tog blodprov, men de visa inget för hon var utsatt för gluten för lite.. men hon reagerar starkt och fort.. och jag kan inte ge henne mat som jag ser att hon mår dålig av.. så vi får se hur det går.. just nu flyter det på :)
Hon äter rätt bra.. men bara mat jag lagar, inte burkmaten.. bara fruktpurerna på burk..
jag skulle prova med välling, det hatar hon haha.. vi får se om hon accepterar den med tiden :)

hmm.. ja vad ska jag mer säga.. våren kom idag.. riktigt härligt väder :) solen lös!! varmt var det!!

Elias har brytit nyckelbenet, så han är det lite synd om, ser hur ont han har, stackars lillebror :( <3

Lisa, en av mina bästa vänner har åkte till australien, hon åkte i måndags.. ska vara borta ett år, som det är planerat.. känns konstigt.. saknar henne =(

Nej nu ska jag ta mig något att äta o sen gå o lägga mig tror jag =)
ska försöka bli bättre på att uppdatera här :)

Kommentarer
Anonym

Du har mycket problem med dina hundar? Inte första gången man hört talas om detta tyvärr. Hur kommer det sig att så fort du här iväg en hund, så blire advokater osv inblandade? Du kan ju icke vara en seriös uppfödare om jag får säga min åsikt för har då aldrig hört talas om en uppfödare som har så mkt problem osv. En seriös uppfödare vet vad som gäller med nya hem och allt. Hur pass mycket erfarenhet har du egentligen? Eftersom det är olika "nya ägare" till hundarna som du äger så är det inte dom stackars nya ägarna som det är fel på för det kan inte vara samma fel på 100 olika pers som knappt känner varandra utan det är nog hos dig felet ligger. Nääe, måste få säga att hundar är nog inte din grej. Dags att skaffa sig en ny hobby att tjäna pengar på. En hobby som du kan och en hobby som du förstår dig på, ist för att använda stackars hundar som en hobby.

- "ja heidi hämta ju henne för att jag satt ut en annons om avlastning, men inte ville sälja henne utan bara lämna bort henne tillfälligt.. Sen satte jag lite press på heidi att antingen får hon köpa gucci eller så lämna tillbaka henne.. "



Varför ha uppfödning av hundar när man här iväg dom på avlastning, och sen de att sätta press på denna stackars tjej... Hur länge har hon haft hunden? och betalar du för allt hon lagt ut på hunden? eller har hon lagt ut så pass mycket pengar så det kommer upp i den summan som du vill ha för henne så dt blir jämnt upp? Nääe stackars hundar säger jag bara som flyger HIT OCH DIT. Hoppas verkligen denna "Heidi" VINNER detta, vi är många som hejjar på henne och håller tummarna.

2011-04-13 @ 01:27:34
heidi

Hur känns det Emelie att få reda på att du inte får någon hjälp av kronofogden den här gången? Det är ju så förstår du att du måste ge kronofogden ett kontrakt eller något avtal där det står att jag är skyldig dig pengar för en hund för tyvärr kan dom inte göra någon särskild handräckning utan att dom har fått något som helst papper där det står att jag ska ha köpt någon hund av dig eller där det står att jag har tagit emot en hund som är din.Jag har precis pratat med handläggaren på kronofogden och eftersom du inte kan visa upp något papper på att jag ens skulle ha tagit emot någon hund ifrån dig så kan dom inte gå in och hjälpa dig heller för det står ord mot ord nu.Så länge du inte har några skriftliga bevis alls på att du har lämnat någon hund till mig så är det tyvärr omöjligt för kronofogden att göra ett besök hos mig för at kräva tillbaka en hund som du bara påstår att jag skulle ha.Min advokat skrev ju ut vartenda sms som du har skrivit till mig och han har skickat kopior på dom till kronofogden och det var ju precis som han har sagt hela tiden ,att dom gäller lika bra som ett skrivet kontrakt.Och i ett av dom smsen så har du skrivit att du skulle betala tillbaka till mig varenda krona som jag la ut på din sjuka hund så kronofogden har fått kopior på vartenda kvitto som jag har betalt för veterinärvård och mediciner till DIN sjuka hund.Och eftersom DIN hund var så sjuk så att veterinären rekommenderade avlivning för en sjukdom som du hade orsakat hunden(det finns sms där du har skrivit att du visste att hunden var sjuk men att du inte hade haft råd att göra något åt det)så har min advokat lämnat en ansökan till kronogogden om att dom ska driva in pengarna som du är skyldig mig.För hunden var ju inte min enligt dig och då finns det absolut ingen anledning till att jag ska betala ett antal tusen kronor för att först försöka att få hunden frisk och sen till och med behöva betala för avlivning av DIN hund.Kronofogden förstod mycket väl att det inte finns någon möjlighet för dom(eller för någon annan )att hämta en hund här hos mig som inte finns längre,som är avlivad.Så tack så mycket för att du gav mig möjlighet till att kunna kräva tillbaka mina pengar av dig.

2011-06-21 @ 11:35:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback