Nova

Nova, Min älskling, min ögonsten, mitt allt!! Hon kom in i mitt liv lite oplanerat, och hon fick gå igenom en hel del, men hur jobbig en situation än blev så höll vi alltid ihop! Jag och Nova är som en pensionär och en bingolott, vi är alltid tillsamans och jag skulle inte klara mig utan henne! Hon förgyller mina dagar och får mig att skratta!! Jag är så tacksam för all den glädje och kärlek som hon ger mig! Hon är världens bästa hund! Och jag skulle kunna dö för henne!! Nova o mamma, vi hör ihop <3 Du är min bebis, min skitgris =) Jag älskar dig Nova!! Igår, idag, imorgon, föralltid... Min kärlek till dig blir starkare för varje dag som går!! Du e nr1 för mig o de flesta märker nog att vi har en speciell kontakt, Nova du är speciell <3

Ja det känns som så nyss när jag mötta dig första gången, då la dig i mitt knä och tuggade på en liten gossedjurs nyckelring jag hade på min väska.. jag visste direkt att du var min hund.. och jag har aldirg vart så lycklig som när vi åkte hem ihop och du sov i mitt knä.. Jag var bara 17år, skulle fylla 18.. du har funnits vid min sida i hela mitt vuxna liv.. du har alltid vart min bästa vän.. ingen kan förstå hur mycket du betyder för mig.. och du kommer aldirg att förstå att du faktiskt är orsaken till att jag ens sitter här idag..hade jag inte haft dig hade jag inte funnits idag.. du är anledningen till att jag orkade kämpa.. och nu sitter vi här.. snart sex år tillsamans.. sex år som har vart mycket upp o ner.. vi har verkligen gått igenom så otroligt mycket ihop, och det har inte vart lätt alla gånger..
Det absolut jobbigaste var när du vart sjuk, eller allergisk... du tappa din päls, var röd runt ögonen, klia dig hela tiden.. det gjorde så ont i mig.. vi åkte till olika veterinärer och alla sa att jag skulle ta bort dig.. men jag klarade inte det.. jag kämpade på.. tillsist hitta jag en veteriänr i tidaholm, han skrev ut kortison till dig.. då var du bara 1,5år.. och sen den dagen har du fått äta det.. din päls kom tillbaka, och du klia dig inte lika mycket.. men det blev aldirg helt bra.. idag mår du väl relativt bra, men du kliar dig än, vissa dagar mer.. vissa mindre..
Jag blir så frustrerad över att du kliar dig, eller biter på dig.. just för jag vill inte att du ska må dåligt.. jag vill inte se dig sån.. du är min bästa vän ju.. vad ska jag göra för dig??

Ibland undrar jag om jag borde låta dig somna in, så du slipper all denna klädan du har, slipper klia dig.. men du är en så pigg hund som älskar livet.. du älskar allt.. och du älskar mig.. hur skulle jag kunna säga farväl till dig.. jag skulle inte klara det.. är jag egoistisk nu? Varför ska det vara så svårt?? Varför ska du vara sjuk.. =(
Vi har verkligen haft så fina stunder.. och jag vill aldirg att dom ska ta slut!! Men ibland vet jag inte vad som egentligen är bäst för dig.. I samma stund vi människor skaffar ett djur så ger vi dom ett löfte om att ta hand om dom, fattar rätt beslut, och göra det bästa för dom.. men hur vet jag vad som är bäst för dig?
Du har ju än så mycket glädje och kärlek kvar..
Men samtidigt så tror jag inte du visar hur jobbigt du egentligen har det.. jag tror du försöker vara stark, för du vet hur jag skulle reagera.. du vill skydda mig.. men jag ska skydda dig..

Du är minn trygghet i livet.. du är den jag alltid kan lita på.. du är min bästa vän.. jag älskar dig.. men vad är rätt? Nu ligger du på fällen framför elementet, du älskar ju värme.. och sover så gott.. nu är du bara en hund utan klåda.. men rätt som det är så kliar du dig igen och då kommer verkligehten fram.. för sån är våran verklighet, att du har den klådan du har.. jag försöker att förminska den, se allt bra.. men ibland är det svårt..

En gång var det bara vi.. sen kom andra djur, andra människor in i vårat liv... dessa försvann, men vi stod kvar.. även en liten prinsessa kom in i vårat liv.. lilla savannah.. hon finns nu i vårat liv.. och hon tycker om dig så mycket, hon känner ditt lugn, din trygghet, din kärlek.. det är vi, du, jag o savannah.. vi är en lycklig familj... och jag är så glad att savannah har dig.. och att jag har dig..
Men jag vill inte att du ska lida.. inte vara olycklig.. jag vill att du ska må bra o vara lycklig..

Älskade underbara hund.. du är min bästa vän genom livet.. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback