härligt med fredag =)

Savannah sover här bredvid mig.. vi är trötta idag :) Vi blev väckta halv åtta av att dom typ borra, såga och höll på i lägenheten över, men det kändes som i rummet.. borde vara förbjudet att hålla på så, speciellt så tidigt på morgonen! Ringde mamma och fråga om dom verkligen fick det, tydligen får man föra sånt oljud efter 7.. suck.. så det var bara att vakna, mysa med min glada dotter =) men vid nio så somnade vi om en timme :) Vaknade sen och så åt savannah gröt, åt jätte duktigt <3 myste och busa och sen somnade hon efter ett bra tag :) Så då vart det frukost för mig hihi =) Kunde se på våra bästa år idag =) ja, jag vet.. de är en kass evightesserie, men jag har följt den länge, och jag älskar den! haha.. ser nästan varje morgon om jag kan =)
 Idag ska jag, savannah och nova hem till mamma, ska möta henne vid halv tre, och ta en promenix hem till henne =)

Igår.. jag och savannah var på babyrytmik, oh vad kul det var =) det börja förra torsdagen efter juluppehållet, men då var vi sjuka, så premiären var igår.. Savannah tyckte det var kul som alltid =) jag märkte att hon vuxit så mycket, var me på ett helt annat sätt, och även låg på mage och titta och kämpa för o leka o ta sig fram :)
Efter det så kom pappa o hämta oss.. han var dålig, o tydligen syrran me.. stackars dom =( vi åkte till jysk, köpte min hylla som jag ska ha savannahs saker i, men bordet till vardagsrummet fanns inte hemma, så det är beställt och kommer om 1-2 veckor :) hoppas det kommer fort!! sen köpte vi även våg på maxi, en snygg lila =) köpte även blöjor där, trodde de skulle vara billiagre eftersom maxi är såpass stort, men nejdå.. typ 10kr dyrare, konstigt!
vi åkte även och handla lite på kvantum :)

Sen hem och så la jag o savannah oss i sängen, jag betalade första hyran för nya lägenheten JIPPI =)
sen ringde Åsa och så åkte jag med henne hem, hon skulle iväg och ge blod, så jag, och hennes kille niklas och barnen, savannah och moa, vart kvar. barnen busa, och hade faktiskt kul :) Sen kom Daniel o hämta mig o Savannah, så åkte vi och handla tacos =) hem till honom och så busa jag med savannah medan han fixade mat =) så åt vi, kika på tv osv :) Han gosa me lillan som tyckte det var super kul att få massa uppmärksamhet :) sen somnade hon i hans säng.. vi satt o tjata om typ allt o inget, sen vaknade savannah så då la vi oss alla i hans säng och mös med henne :) sen körde han hem oss. Hade jätte trevligt!!

Savannah försöker sitta själv, hon kan faktiskt sitta i några sekunder, det är alltid något =) Hon kämpar så duktigt! Hon visar tydligt vad hon vil, och hon tar allt hon kommer åt.. hon e så underbar.. älskar henne så mycket, är så lycklig över min lilla dotter, och jag kommer kämpa för henne föralltid <3 Jag känner aldirg att hon är jobbig, eller att det är jobbigt att vara mamma, njuter till fullo. Jag är ensamstående, men jag ser inte något jobbigt i det, visst var det sååå längesen som jag sov en hel natt, eller som jag gick på toa när jag var kissenödig, duscha när jag ville, åt när jag var hungrig, gjorde något när det passa mig. Men det stör mig inte det minsta faktiskt.. de timmar jag sover gör att jag orkar, hennes leende får mig att orka! Och jag har lärt mig att anpassa mitt liv efter henne, och gör saker när hon sover. Jag känner aldrig något behov av att vilja lämna bort henne, men sen tycker jag det är roligt när andra busar med henne osv :) Jag har låtit min mamma ha Savannah 3 gånger, detta är då hon är 4 månader, inget innan.. och vid dessa tillfällen har det vart för att jag o min bror var på bio, borta i ca 2timmar, hade då pumpat ut mat för att testa, och jag ville se att det gick bra att mamma passa henne, om det skulle hända mig något..sen när jag och pappa åkte till o från uddevalla för att hämta Savannahs nya vagn, va 40min. Och sen när jag var så sjuk så jag bara låg och skaka i sängen av feberfrossa och inte kunde röra mig.. Men annars så har jag henne, vill jag göra något anpassar jag det så hon kan följa med, och de jag umgås med vet att jag har henne, och tycker bara det är roligt att hon följer med :)
Ja så jag lider verkligen inte av att vara ensamstående, och jag tycker inte det är jobbigt, eller att det är synd om mig eller savannah, vi har de så bra :) det bäsa som hänt mig var att bli mamma till Savannah <3

Min snälla mormor o morfar ska idag köpa en ny bäddmadrass till min säng <3 den jag har är inte så fräsh längre, och jag känner att jag vill ha så mycket fräcsht och nytt när jag flyttar =) tvättar upp alla gardiner, dukar, allt sånt.. Denna flytt blir en nystart för mig o Savannah =)

Hon från försäkringskassan ringde idag med, och hon sa att hon kommer säga till R att dom kommer betala ut underhåll till mig oavsett vad han har för invändningar. I vissa fall kan ju nämligen den som ska betala ut underhåll få välja att betala de själv, och sen inte göra det så tar allt längre till. Men eftersom jag försklarat situationen, och att han bara ställer till med problem, så såg hon ingen mening med att ge han de alternativet. Så jag kommer få underhåll på ca 1200kr/mån från försäkringskassan, utan några problem nu, under hela Savannahs uppväxt, det känns bra att ha den säkerheten! Tur att försäkringskassan finns och kan göra så när det finns såna idioter som R, han har inte betalat en krono, och typ aldrig ens köpt något till Savannah.. men men.. Jag orkar inte lägga tid på han.. skönt bara att det löser sig med pengarna =)

ja hmm.. förövrigt har jag inte så mycket att säga.. jag vägde mig i tisdags, då vägde jag 50kg typ... på inskriviningen på mödravården så vägde jag 52kg.. så jag har i alla fall verkligen gått ner alla graviditets kilon, och lite mer.. fast jag gick ju ner allt typ direkt.. men nu tror jag inte att jag ska gå ner mer haha.. hoppas i alla fall kunna stanna på 50 kg :)

nej nu ska jag grejja här inför att gå :) Ha en bra dag <3

Kommentarer
Helen

Kommer du få underhållsstöd bakåt i tiden eller bara framåt i tiden?

2011-01-30 @ 15:49:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback