Flytten avklarad!!

Har vart lite dålig på att skriva här nu, men det har vart väldigt mycket..
har packat o packat o packat hela helgen, fick hjälp av mamma, pappa, mormor o morfar med allt.. och tillsamans så lyckades vi fixa denna flytten jätte bra :)
Den 1/2 så fick jag nycklarna vid kvart i åtta på morgonen, och strax efter tolv så var allt jag skulle ha i lägenheten (hämtat soffa i trollhättan, nya sängar från affären, saker hos mamma o pappa, samt från min gamla lägenhet) Saknades lite saker som ännu inte kommit osv..

Sedan har vi grejat här hemma varje dag denna veckan, vart full fart, och alla har hjälpt till. Mamma och mormor har hjälpt mig packa upp, och morfar o pappa hjälpte mig att sätta ihop saker.. Jag har ju självklart grejat med haha..

Och igår kom pappa hit med mitt nya vardagsrumsbord, samt en inflyttningspresent som var en stor väggspegel =) sååå glad över den <3

Det jag skaffa nytt var, en stor divan soffa från EM, vitt vardagsrumsbord med korgar från jysk, vit tv-bänk med skåp på sidorna från jysk, vit hylla med 8 "fack" från jysk, matstol till Savannah.
Det jag fått nytt, säng (madrasser+ bäddmadrass), skötbord till Savannah som man ställer över badkar samt spegeln :)

Så nu är lägenheten nästan helt bra =) har en stor klädkammare, ja typ som en "walking closset" där har jag alla kläder på galjer, samt lite i en garderob, den är väldigt stor :)
Badrummet är stort med, där ska dom måla om sen, och så ska jag sätta in en tvättmaskin med :)
Köket ska jag få nytt golv i :) Jag fick en ny spis (sån häll spis, men avkylningsfläktar osv) och så har jag dickmaskin samt stor kyl/frys, och sen har jag köksbord o stolar då :)
Sen i vardagsrummet har jag soffan, borden, tv-bänk och hylla.. ska få nya tapeter här, det ska bli vitt :) så kan inte hänga upp saker än.. men det kommer bli toppen när det är klart =)
sen sovrummet, min och savannahs säng är på plats, papppa satte upp min stora tavla över min säng, samt savannahs tavla hon fick i doppresent med texten "handens fem fingarar" på, samt hennes sänghimmel och lampa :)
pappa satte även upp den nya spegels idag, i hallen.. såååå bra blev det =)

Ja mitt och Savannahs hem är verkligen underbart, såååå fint.. vi har verkligen fått det helt perfekt <3 är så otroligt lycklig =)

Ja så som sagt, dagana har gått till att fixa vårat hem :) men har hunnit med att träffa åsa o moa, dom kom hit och busa, dom hade med sig en jätte fin present till Savannah med :) så snälla.. är glad att jag har dom!!

vart på NÄL med Savannah, och fick veta att det blåsljudet dom hört på hjärtat när hon var sjuk var borta, så det var inget farligt, skönt det =) var på familjerätten och prata, och fick bra info o stöd, han sa att jag kunde räkna bort roger, det känns skönt.. ska bya nummer med så jag slipper bli trakasserad.. och så träffade jag Lisa en sväng :)

Ja och idag så grejades det hemma, sen tog mamma o mormor med sig Savannah och Nova ut, så jag dammsög och duscha :) Sen kom Daniel hit.. vi satt och prata och busa med Savannah som tycker det är jätte kul när Daniel kommer.. sen tog vi en promenad till pizzerian och åt lite. Där satt det folk, tre mammot med typ 5 barn, så tittar en mamma på mig när jag satt med Savannah i knät och sa att hon var lik sin pappa, att hon och Daniel var jätte lika.. hahha, jag bara log.. men det vart lite små komiskt =P sen var han tvungen att jobba..
Savannah sover och jag kollar på filmern på fyran, "erin brokowitz" (stavning mindre bra)

Savannah har haft en lite små jobbig period nu, och har än.. hon är alltid väldigt glad, tycker det mesta är roligt, skrattar nästan jämt osv.. men hon har även blivit lite svår att amma, hon äter lite och vill ha mat ofta, och kan skrika mycket innan så jag får sjunga så hon lugnar sig så hon äter.. och ja det är lite bökigt.. och hon blir så arg så hon rycker hela hon..
tror hon har en del frustration i kroppen, hon vill så mycket mer än hon kan.. hon vill sitta själv, men hon sitter med lite lite stöd jätte bra, och helt själv korta stunder ca 12sek, sen ramlar hon lite så man får stötta upp henne lite.. hon vill även frammåt, och kämpar så, hon viker knäna och upp med rumpan (på väg till kryp) och försöker ta sig framåt.. så jag tror det händer mycket i henne nu..

jag började ju ge henne gröt, men hon tycker inte om det, däremot älskar hon potatis o majs som jag gjorde själv och gjorde puré av, samt att jag la i lite bröstmjölk så det blev lite lösare, och så älskar hon potaits o palsernacka.. så det äter hon, och dricker vatten till det=) Hon äter inte hela mål, då jag helammar, men några skedar, och idag åt hon faktiskt rätt mycket :) hon är sååååå duktig :)

Imorgon ska jag o mamma handla lite på förmiddagen, blir överby :)
sen kommer nog åsa, niklas o moa hit, samt daniel... så ska vi käka.. men vi får väl se lite hur det blir, men vi kommer nog ses alla, men vart och vad vi ska göra är lite oklart, men lutar åt det.. dom har ju lite lättare att ta sig hit för dom har bil osv, men jag är ju rörlig jag med, bara lite bökigare, men det kommer garanterat lösa sig :)

hmm.. finns det något mer jag ska säga.. jag har mtv här o inte kanal 11, vilket jag är väldigt besviken över, då jag tyckte om kanal 11.. hoppas den kommer hit!!!!

Nu ska jag nog ta mig något att äta.. och sen komma i säng i bra tid :)

OH vad det känns bra att bo här :D så underbart.. är så otroligt lycklig.. det är verkligen så där så man bara känner i hela kroppen, den där känslan av ren lycka, äkta lycka <3
Och jag är så glad över min stora uteplats med, en del med plattor som man kan ha utemöbler, och sen en gräsmatta.. tänk till sommaren när savannah kan ha en lite pool där, och en gunga :)

Är så glad att jag har min otroligt underbara dotter <3

Önskar er en bra kväll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback