Kan inte bli värre?

ja, då har jag tagit det stora beslutet jag funderat över sen sommaren 2006 typ =/ Imorgon klockan två ska jag till veterinären med Nova, och hon ska få somna in.. låter helt sjukt.. bara jag skrev den meningen så började tårarna rinna.. känns så sjukt.. overkligt.. jag vill inte!!!!
varför måste det bli så?? kan hon inte leva förbi mig? jag hade gjort vad som helst för att hon kunde leva föralltid med mig.. men det går ju inte =( Jag vet att man i samma stund man skaffar en hund tar på sig det ansvaret att en dag säga farväl.. men jag ville inte att det skulle komma nu.. Nova blir 6år i maj.. men hon har haft problem i flera år.. det är okej, men inte bra o det blir inte bättre...
Det är frustrerande för henne att det kliar.. och för mig att se henne klia sig.. det leder till mycket stress, oro och ångest..
Men jag älskade denna hunden, hon är min bästa vän, min stora trygghet, en del av mig.. hur ska livet kunna vara utan Nova?? hon kommer fattas mig föralltid och jag kommer aldirg mer bli hel..
Jag visste att denna dagen skulle komma, jag har bara skjutit på det hela tiden.. höll fast vi allt bra och blunda för det dåliga.. ja de är ju så vi människor fungerar, vi klamrar oss fast vid det bra och förtränger det negativa..
Men jag orkar inte så mycket längre.. jag säger till henne när hon kliar sig, och sen får jag dåligt samvete för det är ju inget hon kan hjälpa.. jag tänker så mycket på henne hela tiden och jag väger fram o tillbaka..

Det hade vart lättare om hon var så sjuk att det syndes, eller om hon var ledsen, inte vifta på svansen , inte var glad, eller om hon bet en människa eller barn.. ja något sånt...
men nu är hon världen underbaraste hund, pålitlig, älskar allt o alla, och älskar mig gränslöst, och är alltid glad, vill alltid hitta på saker, positiv till allt.. en helt underbar hund..
Men hon kliar sig o biter sig.. vissa dagar e det mindre vissa mer, men aldirg en dag utan att det är något..

Men jag vet inte hur jag ska få kraft till att säga hejdå? jag vet inte hur jag ska klara det.. jag vet inte hur jag ska orka efteråt..
Nova är inte hemma just nu, för jag klarar det inte.. jag hade grävt ner mig med henne och då hade Savannah blivit lidande, vilket inte är rätt emot henne.. var o lämna mat till Nova för idag, o Nova ville gå med mig, hon titta på mig helt ovetande om vad för något som väntar.. hon titta på mig med sena kärleksfulla ögon, hon vifta på sin svans och blev så glad.. Hur ska jag kunna säga hejdå till henne? och veta att vi inte ses mer i detta livet??
Jag vet inte om jag kommer klara det faktiskt? jag måste väl.. men hur.. vart finns kraften att klara av en sån här sak..

Det känns så sjukt.. jag älskar Nova.. så otroligt mycket.. mer än vad någon kan förstå.. nu ska jag behöva säga hejdå till henne.. varför????? =(

Men en sak är säker.. jag kommer inte längre vara rädd för döden, för jag vet att hon finns på andra sidan och väntar på mig <3

Imorgon kommer jag att gå igenom den värsta saken i mitt liv... mitt hjärta värker.. vill inte vill inte vill inte...
Nova min bästa vän.. tass i hand genom livet.. varför ska det behöva ta slut??? =(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback