Lycka o kärlek

Jag kan faktisk säga att jag vet vad lycka o kärlek är nu.. förr trodde jag att jag visste det, men så fel jag hade.. jag vet nu att det jag trodde var lycka bara var en illusion, och jag vet att det jag trodde var kärlek bara var hat..
Nu när jag vet hur kärlek kan kännas så vet jag att jag aldirg har känt det innan.. nu när jag vet hur det känns att vara lycklig, så vet jag att jag aldirg vart så här lycklig innan.. Det känns så underbart att livet har vänt, jag skulle aldrig vilja tillbaka, jag skulle aldirg vilja leva som innan.. samtidigt är jag ju glad att jag gjorde det, för de har nog fått mig att uppskatta livet mer..
Jag tror motgångar är bra för en människa, jag har haft många motgångar, men detta får mig att ta vara på de saker som är bra, att vara lycklig över det lilla, och kunna se över små saker som blir fel..
Jag kan nog anse mig själv som en rätt glad människa med en positiv syn på livet.. och det är jag glad över :)

Tänk att jag fick ett liv värt att leva tillsist.. tänk att jag var beredd att ge upp en gång? tänk om jag hade missat detta.. jag är så glad att jag fann kraften att kämpa lite till... ibland är det bra att vara enveten ;)
Tänk att just jag får ett liv så bra.. här sitter jag i en underbar lägenhet, med min underbara dotter som sover i sin säng, en underbar hund som sover på sin filt.. jag är omgiven av människor jag kan lita på, människor som älskar mig och som jag älskar tillbaka! Bit för bit faller allt mer o mer på plats, underbar =)

Kanske ska dra en liten uppdatering om veckan som var :) lite snabbt bara...
Mamma o syrran var här o åt kladdkaka på måndag kväll.. det var mysigt :)
Tisdagen började med en fika med Marre på prinsess, sen lunch på amigos.. sen var jag o Savannah hos mormor o morfar, åt lite lunch och umgicks :)
På onsdagen vart det möta Marre och vi hade vattenmasssage på sportlife :) Sen kom min syster o vi åt lite mat, sen åkte vi på babysim :) Sen efter det så kom Daniel hit o vi hade myskväll :)
Var med angelica på torsdag förmiddag, och sen kom Elias hit.. vi åt middag o såg på en film :)
Sen var det äntligen helg.. fredag :) Golvet i köket blev klart, och det blev sååå bra =) Jag o mamma åkte till Överby, köpte en lekmatta med prinsessorna på till Savannah :) Samt så köpte jag hundmat och mat till mig o Savannah :) Sen åt vi middag ihop och sen kollade vi på lets dance :) sen sov jag o Savannah o Nova hos mamma o pappa.. för mamma ville ta Savannah på morgonen så jag fick sova lite.. hmm.. jag var lite skeptisk emot detta, har tagit henne själv i över 5månader, aldrig haft någon hjälp, men när Savannah vaknade vid kvart i sju så tog mamma henne, jag sov till åtta då gav jag henne mat, sen tog mamma henne tills tio då jag vaknade och möttes av en jätte glad unge.. det kändes bra :) Snällt av mamma <3
Sen gick jag hem o färgade min utveckt och storstädade, nu är ju allt klart i lägenheten, så det var skönt att få det fint :) bara foton på väggarna som ska upp nu :) Sen tog vi en fika.. sen gick mamma hem..
Gick o la mig rätt sent.. På natten kom Daniel hit efter att han slutat jobba.. jag hade precis gett Savannah mat så jag hörde när han kom.. vi hade bestämmt att han skulle komma om han orkade.. han gick o la sig och så sov vi, fast Savannah tycker han är så rolig, så när hon vaknade vid fem o såg att han låg i sängen så tyckte hon det var roligare att ligga och peta fingararna i hans mun, sparka på han o greja än att sova haha =P
Jag vände ryggen till o sov haha, så snäll är jag =P Sen somnade hon i alla fall :) Jag o Savannah gick upp vid sju, åt lite frukost, sen somnade vi på soffan.. vid halv tio gjorde jag frukost till Daniel och väckte honom :)
sen tog vi en lugn morgon, åkte sen en sväng till elgigianten, sen till u-valla.. Han skulle visa ett hus, och körde ner för en liten backe.. sen kom vi inte upp, ilen fick iget fäste.. och även om bromsen var i så gled bilen, det var jätte läskigt.. jag var lite rädd =P Men han försökte, tillsist kom vi upp.. åkte till biltema, sen till coop o handlade.. sen hem till han :) Daniel laga mat o jag gav savanna mat :) sen åt vi, la savannah o sen kolla vi på solsidan o sen big brother :) myskväll!! o sen körde han hem oss, de va inte lika kul =P

Idag får vi se vad som händer, kanske träffa Lisa.. men vi får se :)

Savannah äter joghurt, hon reagerar inte på mjölk, skönt det =) och älskar joghurt =) först prova ja den i pure form som man köper.. men sen nu har jag köpt naturell joghurt bara, så nu kan vi äta fruksot ihop hihi..
Igår när vi vakna så tidigt o Daniel sov så tände jag ljus, gjorde en skål med naturell joghurt o mosade banan i till Savannah o en skål med vanilj joghurt o skivad banan i till mig :) såååå mysigt!!!
Min lilla tjej börjar bli såååå stor <3

Nej nu blir de frukost o starta dagen =)

Och som sagt, jag vet vad lycka o kärlek är, just för att jag har min underbara dotter, hon förgyller mina dagar :)
Genom henne fick jag veta var ordet kärlek betyder <3 Jag har en underbar hund som ger så mycket glädje :) Jag har underbara människor i mitt liv <3 Känner inte att jag saknar något alls :)

Och sen måste jag ju även skriva, att i torsdags så fick min underara vän Marre sitt efterlängtade körkort, det var hon värd <3 Du är bäst Marre =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback