Hej och välkommna till min nya blogg

Ja då har jag en ny blogg igen, ska försöka hålla fast vid denna nu, och försöka uppdatera den :)
Designen är gjort av Angelica, hon är grym, hennes blogg är: www.allitidgela.blogg.se)
Den ska dock ändras lite när hon får lite tid över, hon är småbarns mamma hon med, och det innebär ju att man inte riktigt kan bestämma själv över sin tid, men det kommer :)

Kanske ska börja med att berätta lite kort om mig, och mitt liv.. ni som känner mig vet ju vem jag är, men för er som inte känner mig...

Jag heter Emelie, och är 23år, fyller 24år i oktober. Jag bor i staden "lilla-paris".. ja eller också känd som Vänersborg. Jag är uppvuxen här, men flyttade från mina föräldrar tidigt, vilket jag på en del sätt ångrar, ja det finns ju positiva och negativa saker med detta.. hade jag inte gjort det hade jag antagligen sluppit väldigt mycket negativt i mitt liv, men genom att jag gjorde det, upplevde allt detta negativa så har det lett till den jag är idag, och det liv jag lever, som jag faktiskt är nöjd med :)
Jag har flyttat runt en del, folk har kommit och gått ur mitt liv väldigt mycket, och få saker har varit långvariga.. jag hade svårt att hitta mig själv, och ett tag såg det riktigt illa ut.. MEN jag lyckades faktiskt ta mig själv i kragen, men mycket stöd från min underbara familj.. och nu sitter jag här, lyckligare än någonsin :) Och för varje dag som går så tar jag ett steg frammåt!!

Jag kommer från en sån där kärnfamilj, mamma och pappa, en yngre syster och en yngre bror, har även en lilla syster som är en ängel bland molnen. Jag har även en mormor o morfar som står mig när. Jag känner mig lyckligt lottad som har så många underbara människor i mitt liv.. jag är uppvuxen i hus, och levde ett normalt liv. Känner inte att jag saknar något ifrån min barndom, utan kan se tillbaka på den som att den var underbar, och har så många fina minnen :)

Jag har även haft en hel del djur under mina år, tyvärr har dom fått nya hem under årens gång, och jag kan väl erkänna att jag inte är så stolt över detta, men jag löste det på bästa sätt :) Men just nu bor min hund Nova här, och hon är en amstaff/pitbull på 6år i maj, den absolut bästa hunden som finns <3 Men saknar givetvis mina andra underbara vänner..

Ja och så till höjdpunkten av mitt liv.. den 17 september 2010 kom min underbara dotter till världen.. klockan 01.20.. en fredag! Fort kom hon ut till mig, då hade jag väntat på min prinsessa.. ett mirakel på 3635g och 51cm tittade ut... Lilla Savannah <3 Och den dagen jag blev mamma så böjade mitt liv.. allt som hänt innan dess känns som i ett annat liv, med en annan människa.. detta är jag, mamma till en underbar dotter.
Genom Savannah fann jag mig själv, och hon är min ledstjärna i livet. Hon får mig att vilja kämpa, jag har haft svårt att kämpa för mig själv, men nu kämpar jag för oss, för att vi ska få det bra, för att Savannah ska få det bra :) Hon är mitt allt, och jag känner mig så lycklig att just jag fick äran att bli hennes mamma!! Savannah är drygt 4 månader nu, tiden har rusat iväg, och hon är en underbar liten person. Alltid glad, vaknar med ett stort leende, utvecklas perfekt.. och är en otroligt harmonisk tjej. Hon är även enveten, precis som jag, haha! Vi har mycket roligt ihop, och vi njuter av livet :) Vi hittar på roliga saker på dagarna, och vi har utvecklas ihop och är en perfekt liten familj <3 Savannah älskar att göra saker, att tex gå på babyrytmik, åka till överby och shoppa, leka med andra barn är alltid uppskattat. Har även vart på babysim då min syster Erica följde med, vilket hon också älskade. Hon tycker mycket om min bror Elias med, och älskar sin mormor o morfar, och att hälsa på där är en höjdpunkt, då får hon så mycket uppmärksamhet :) Savannah tycker även om när man sjunger och dansar med henne, samt att bara mysa <3 Hon är verkligen helt enkelt bäst!!!
(min förlossningsberättelse kan jag ta i ett annat inlägg)

Snart så flyttar jag och Savannah till våran nya lägenhet på Onsjö, en tvåa på nedreplan med egen ingång, uteplats och massa annat bra :) Jag har investerat i nya möbler och ser fram emot att göra vårat hem riktigt mysigt :) Området är ett mysigt barnområde, och jag tror verkligen att vi kommer trivas där! Mina föräldrar och morföräldrar bor i närheten så det är skönt att komma nära familjen :)
Så här packas det förfullt, eller nej nu ljög jag, jag är rätt lat.. men jag har påbörjat det, tackvara min mamma som är lite mer driftig än jag haha.. och sen sålde jag nästan alla möbler i vardagsrummet, så det blir lättare att flytta när det inte är så mycket :)

Ja, vad finns det mer att berätta.. familjen är väldigt viktig för mig, och jag träffar dom så ofta jag kan. Även mina vänner är otroligt viktiga, dem som har en stor plats i mitt liv är Lisa, Mariette och Åsa (och hennes dotter Moa).. dessa vänner träffar jag så ofta som jag kan, Savannah tycker så mycket om dom med :) Sen har jag andra vänner som jag önskar jag träffade oftare, men pga avstånd så blir det tyvärr mer sällan =( Men dom finns i mitt liv ändå!!

Detta är det mesta om mig..
kan väl dra lite snabbt om varför jag är ensamstående med om någon undrar detta, träffade av en slump en kille när jag mådde skit, blev oplanerat gravid (men så lycklig), gav honom en chans, som blev miljoner chanser, och ingen gång av alla chanser blev det bättre, och ingen gång av alla ursäkter, förlåt, och "jag ska ändra mig" blev sanna.. detta visade sig vara en kille med väldigt stora personliga problem, som gör det omöjligt att leva med, och som gör det omöjligt för honom att fungera i livet som en normal människa. Han gjorde mig mycket illa på många sätt, och även Savannah, och sen drog han.. han insåg nog själv att han inte kunde ha ett normalt liv, eller tillföra något bra i vårat liv, och det är skönt, det ger mig och Savannah en chans att bli lyckliga på riktigt. Det känns otroligt bra. Jag är tacksam att han valde att försvinna och inte fortsätta bråka, och jag hoppas att han för min och Savannahs skull håller sig borta så det inte behöver bli bråk och andra otrevliga saker. Ja, så jag och min dotter är en egen liten familj, men otroligt lyckliga för det :)

Ja... så jag är en ung, ensamstående, lycklig småbarns mamma :)
Livet blir inte alltid som man tänkt sig, men det kan bli otroligt mycket bättre.. och min dotter ger mig alltid ny energi att sträva frammåt :)

Är det något ni tycker jag glömt, eller frågor.. så kommentera, så kommer det i nästa inlägg :)
Nu ska jag ducsha ur min hårfärg, passar på att färga min utväxt nu när Savannah sover =) Imorgon får vi se vad dagen har att erbjuda.. Savannah har vart lite dålig de senaste dagarna, feber, hosta osv.. nu är hon hes, stackars lite =( och när man är sjuk får man givetvis sova i mammas säng :) Annars är hon jätte duktig med att sova i sin säng, nattning är sällan ett problem :)
Är Savannah frisk imorgon så kommer vi nog att hitta på något kul då vi ju vart hemma väldigt mycket de senaste dagarna.. Men det återstår att se, jag hoppas på det bästa :)

Ha en bra kväll.. så hoppas jag att ni kommer fortstätta läsa min blogg, om mitt och Savannahs liv!

Kommentarer
Melissa - Vincents Mamma&Gravid

nemen har du blogg oxå =) vi har ju pratat på facebook om du kommer ihåg =)

2011-01-29 @ 12:09:59 | http://OoOMelissaOoO.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback